Welcome to the USA.

13 mei 2014 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Nou,

Daar zijn we dan. Al weer zo'n 3 weken in de VS. Momenteel in m'n hotelkamer in Miami. Ik moet hier de bus ophalen die ik ga gebruiken voor m'n komende tour. We huren tegenwoordig en we konden de bus niet op de startpunt ophalen en achterlaten op het eindpunt. Mijn tour begint namelijk in New York. Drie weken door het oosten van de VS met zo'n 13 nederlanders (tja, heb je ze achtergelaten zit je nog met ze opgescheept ;). Ik moet dus eerst de bus leeg naar New York rijden in 3 dagen, waar ik de mensen ophaal van JFK. En dan dus weer terug naar het zuiden...

Maar ik sla wat dingen over. Ben dus het land binnengekomen. Zonder enkel probleem. Hoefde bij de douane niet te wachten aangezien ik in m'n uppie in de new immigrants rij stond, hehe. Binnen vijf minuten was m'n paspoort gestempeld "and you'll get your greencard in the mail within 2 to 4 months".....Eh okay. Maar goed; dus nu officieel inwoner van de VS!

Ik kon de eerste paar weken bij Jessica (de baas!) logeren. Hartstikke aardig natuurlijk. Ze heeft wel een zoontje van dik 2 jaar...En zij moest zelf een dikke week op zakenreis. Of ik dus zo nu en dan wat kon oppassen.... Nou ben ik niet zo'n held met kleine kinderen...dus ik was benieuwd. Laat ik het zo zeggen, het ging op zich wel goed, maar ik ben niet gemaakt om een nanny te zijn :D. Het zit gewoon niet in me ben ik bang. Het eindeloze "waarom???", "Nee!!", "wil ik niet!!!", ik wil naar buiten/naar binnen/eten/niet eten/tv kijken/niet tv kijken/puzzelen/niet puzzelen/ik wil eten wat jij eet..... PFFFFFFFFFFFFF. Ik kan het gewoon niet.

Moving on.

In de tussentijd moest er ook van alles geregeld worden waaronder m'n commercieel rijbewijs hernieuwen... In california moet je zo'n rijbewijs hebben wil je in een bus rijden met meer dan 14 passagiers. Wij rijden in 15 passagier bussen...Dussss. Maar, de wachttijd om af te rijden in Californie zat ondertussen al op zo'n 6 weken en ik moest 14 mei naar Miami...Dat werd dus heel moeilijk... Hebben we een gaatje in het net gevonden. Afrijden in Nevada. Daar hoef je geen commercieel rijbewijs te hebben. Dat begint pas bij 16 passagiers. Voila!!! Ik naar Reno, Nevada; gezegd dat ik in Las Vegas ga werken voor tour operator (daar zit een collega bedrijf waar we mee samenwerken dus hun adres kunnen gebruiken hehe). Afgereden in Reno...in m'n eigen auto!! Hahaaaa, jawel, ik had binnen een week een nieuwe auto. Iemand van de oude garde had daar een Ford Explorer achtergelaten en verhuurde die andere trekleiders. Maar hij wilde ervan af. Dus...wij een dealtje gemaakt dat ik em afbetaling kan overnemen. Dus zo gezegd zo gedaan, op m'n naam gezet, verzekering geregeld. Presto!!! Nieuwe bak :D

Nog een bankrekening geopend en zelfs een creditcard erbij gekregen. Okay, credit scores is super belangrijk in de VS (alles is op credit hier, daarom ging het ook zo goed in 2008........) Anywaaaay, Je kunt er niet omheen als je leningen of hypotheken wilt afsluiten. Maar zelfs ook als je een telefoon abonnement wilt wordt er wel om gevraagd. Ik had van te voren al overal gelezen dat het moeilijk is om een credit card te krijgen, maar wij hebben een voet in de deur bij Wells Fargo en onze contact man had binnen 5 minuten toestemming om mij een credit card te verschaffen. Het gaat er dus om dat ik hem regelmatig gebruik, maar bij kleine uitgaven en het dan direkt die maand terugbetaal. Op die manier bouw je credit history/score, en daar worden de amerikaantjes dan blij van.

Ondertussen zijn vrienden van me afgelopen zondag aangekomen. Ontzettend leuk om hen te zien na 4 jaar!! Zij gaan werken op kantoor dus die zie ik de hele zomer door.

Dus tja, nu eindelijk op weg. Ben de eerste zes weken wel zoet. Deze 3 weken dus aan de oostkust en dan direkt terugvliegen naar de west kust om daar weer 3 weken onderweg te zijn.

Tot zover, tot de volgende keer!!!

Esther

1. Clara & Atze:
    14 mei 2014
    je moet wel inventief zijn om een en ander te regelen, maar zo te lezen heb je daar geen moeite mee.
    goede reis en zelf ook genieten
  2. Kees en Leny Mulder:
    17 mei 2014
    Hoi Esther, jij dus geen Nanny. Tja, zo zijn kleine kinderen. Afijn jij bent nu onderweg. Succes en veel plezier.
    Groetjes van je oom en tante